Levendige stad

23 april 2024 - Adelaide, Australië

ADELAIDE - Het hield maar niet op, die eindeloze lange wegen langs garages, schadeherstelbedrijven, keukengroothandels, groothandels in sexartikelen en klusbedrijven. Het stratenplan van Adelaide was ooit zo opgezet dat alles binnen twintig minuten te bereiken was, maar toen was er kennelijk niet de inschatting gemaakt dat het verkeer in deze mate zou toenemen. Maar toen, na al die kilometers kaarsrechte saaiheid in de buitenwijken en na het voltanken van de huurauto sloegen we af naar rechts en reden we de CBD van de hoofdstad van South Australia in en stopten we voor ons hotel in Hindley Street.

31 Kangaroo Island - Adelaide

Vanochtend zaten we nog in het stille American River en nu zitten we in een straat die 'levendig' genoemd mag worden. Rechtsaf loop je de drukke winkelstraat in, links af kun je kiezen uit Thaise, Japanse en Zweedse massage. Er is ook een 'No Name-massageparlour' met een groot laken voor de deur.

Rundle MallRundle MallRundle MallRundle Mall

Vandaag verkenden we Hindley Street en Rundle Mall. Het publiek was veelkleurig kwa huid, haar en kleding, eigenzinnigheid zat dus. Adelaide is bovendien een studentenstad en dat brengt natuurlijk extra positieve reuring met zich mee.

Morgen gaan we de stad echt bekijken.

1. Jose:
    23 april 2024