In retraite

27 april 2024 - Lamington National Park, Australië

LAMINGTON NATIONAL PARK - Vingertje omhoog, soms een uitgebreide zwaai. Hoe dan ook er werd gegroet op de Lamington National Park Road. Want tsja, je bent mede-avonturier of niet he...?! De weg naar O'Reilly Rainforest Retreat is lang en heel erg bochtig (de haarspelden voorbij) en vooral heel erg smal op sommige punten. En dus moet er geweken worden, de berm in (op de rand van de helling). En als we dat weer hadden overleefd, werd er gegroet.

Het was wonderlijk om te zien hoe na een paar straten en doorgaande wegen Brisbane in geen velden of wegen meer te bekennen was. Het was 600 meter lopen van het hotel naar de autoverhuurder en even later reden we met een Volkswagen T-Cross de hoofdstad van Queensland uit. Eerst via de snelweg, toen via een state highway en na onze flatwhite en een bezoek aan de supermarkt in Jimboomba, dienden de binnenwegen zich aan.

Volkswagen T-CrossDe long and winding road

We zijn echt wel wat bochten gewend, maar dit was buitengewoon.

Sommige mensen zeggen 'dit nooit meer' zei Lina van O'Reilly's. Ach, dat is ook weer dramatisch en om eerlijk te zeggen, het was een prachtige weg die ons in donker regenwoud loodste.

GondwanaHet uitzichtIn retraite

De Gondwanaregenwouden van Australië omvatten het grootste hoeveelheid aan subtropische regenwouden ter wereld. Het UNESCO-werelderfgoedreservaat omvat 50 afzonderlijke reservaten die samen 3665 km² beslaan en gelegen zijn in het grensgebied van Queensland en Nieuw-Zuid-Wales. Lamington National Park is daar onderdeel van en de komende dagen gaan we van dit gebied genieten.

Crimson Rosella

Dat doen we nu ook al hoor, vanaf ons balkon. Want het uitzicht is ongeëvenaard fenomenaal. Het is een retreat met wellness-dingen en een goed natje en droogje.

Ver weg van alles, in het regenwoud, duizend bochten en 35 kilometer verwijderd van de bewoonde wereld.

De nieuwe reis in onze reis is prachtig begonnen.

1. F en J:
    27 april 2024
    Prachtig wat een uitzicht daar, lekker zitten blijven, Wouw!

Jouw reactie