De cirkel is rond: bless!

29 juni 2023 - Keflavík, IJsland

Ons laatste onderkomen in IJsland is Hotel Keilir in het plaatsje Keflavik, onder de rook van de internationale luchthaven en met zicht op de grijze Atlantische Oceaan. De rillingen gaan over de rug bij de gedachte dat je hier een duik in zou moeten nemen. En toch hebben we in zeewater gepoedeld vandaag.

Toeristen die hun reis in IJsland afsluiten of juist beginnen of een paar transferuurtjes op de luchthaven moeten overbruggen gaan naar de Blue Lagoon.

IMG-20230629-WA0006

De Blue Lagoon is de toeristentrekker van IJsland en noemt zichzelf een wereldwonder. De lagune is echter niet door de natuur gemaakt maar door IJslandse mensenhanden. Het bassin wordt gevuld met negen miljoen liter zeewater dat van 2000 meter diep wordt opgepompt en tot 240 graden wordt verhit door het magma ondergronds. Als het boven aarde komt is het 38 graden en voluit beschikbaar voor de toeristen. Het water is azuurblauw en bevat diverse mineralen, algen en silica die wonderen doen voor de huid.  De bezoekers kunnen bij een loketje een kledder silica ophalen en deze op het gezicht smeren.

Het spul is overigens de basis voor een hele lijn aan skincare-producten die voor torenhoge prijzen over de toonbank gaan.

Einde van het verhaal

Twee weken geleden landden we hier en de cirkel is rond.

Het was een mooie afsluiting van een prachtige en leuke reis door IJsland met de twee leuke reisgenoten Susanne en Sander; dank voor de lol en het gezelschap!

Morgen gaan we geen grote trekkings ondernemen maar nog wel hier en daar rondkijken. Om 19.50 uur vliegen we terug met Transavia.

Als er nog iets bijzonders gebeurt, melden we dat. Zo nee, dan sluiten we de blog bij deze af.

Dank voor het meelezen en het reageren en tot gauw.

Bless!

1. Frank:
    Fijne laatste duik dus.
    Morgen laatste dagje IJSLAND.
    Mooie reis gehad aan de verhalen foto's te zien/lezen.......
    Goede terug vlucht
  2. Rianne:
    29 juni 2023
    Wat een mooie reis is het geweest. Het weer zat niet altijd mee, maar goed gezelschap maakt veel goed. Ik heb ook weer genoten van alle verhalen en de werkelijk prachtige foto’s!!
    Fijne dag nog morgen en een goede vlucht terug!
  3. Jose:
    29 juni 2023
    Weer een prachtige reis gemaakt mannen, met zijn vieren. Dank voor t meelees-avontuur. En al was t dit keer niet draaien en smeren... wel lekker “schoon” naar huis. Goede terugreis, x
  4. Pé en Pé:
    29 juni 2023
    Mooie avonturen weer beleefd. Veel gezien en goed genoten. Wat wil je nog meer? Geniet vd laatste dag morgenvroeg goede terugreis!
  5. Wanda:
    29 juni 2023
    Wat een belevenis was alles weer!Geniet morgen samen nog en een goede terugreis!
  6. Anke:
    1 juli 2023
    Altijd weer leuk om jullie reis mee te mogen maken.
    Mooie foto’s en goed verhaal.
    Goede reis terug.
  7. Jeannette Brethouwer:
    2 juli 2023
    Was weer leuk om jullie te volgen!
    Goede reis!
  8. SuSander:
    2 juli 2023
    Wat een reis, wat een beleving van het prachtige en unieke IJsland! Je verwacht er veel van en dan is de beleving nog mooier als dat je je voorstelt. Zo uniek, dat is niet te verwoorden en dit moet je echt zelf beleven (#TIP). Een prachtige route met dank aan Ronald en zo fijn en gezellig om deze ervering samen met jullie te mogen beleven! Groetjes Suus en San.