Scheerlijnen of niet?

2 mei 2024 - Boreen Point, Australië

BOREEN POINT - Zachtjes tikt de regen op de tent van papierbast en soms giet het voluit en doet een windvlaag ons onderkomen behoorlijk schudden en klapperen. We zagen het al toen we buiten voor de tent ontbeten (zoals wij kampeerders altijd doen), dit deel van de Sunshine State is van slag. Gezien de enorme plassen in het gras, is dat al dagen zo en vandaag -en we vrezen morgen ook- komt daar nog een sloot bij. En iedere inwoner die je spreekt zegt hetzelfde: 'goh, dat gebeurt nou helemaal nooit'.

Nou, nu dus wel en zo dreigt dit de eerste reisstap te zijn die wordt versjteerd door de regen.

Dat beperkt ons handelen wel. Natuurlijk hebben we meteen gedacht aan het inzetten van extra scheerlijnen en het graven van greppels, maar voorlopig redden we het zonder.

KLIK HIER voor een indruk.

We zijn nog wel in Noosa Heads geweest (Albert is weer geknipt), maar -zoals een Australische dame zei: je kunt maar het beste het bed induiken en onder de dekens kruipen.

En dus wordt dit verhaaltje kleiner dan normaal en is het aantal foto's ook beperkt.

WithalsreigerZwartkeelorgelvogelWelkomstzwaluw

We hebben ook nog een filmpje van de bonte varaan in de aanbieding. KLIK HIER.

En er is één voordeel: het levert weer eens andere foto's van de kangoeroes op.

Natte 'roo'Reflectie

Morgen hopelijk beter weer en meer praatjes (maar Sunshine FM zegt weinig hoop te hebben op sunshine).

1. Magda Roseboom:
    2 mei 2024
    Wat een een vies weer zeg komt met bakken uit de lucht !
    Even jullie jaloers maken hoor het is heerlijk weer in Nederland 🇳🇱
  2. Albert en Ronald:
    2 mei 2024
    Van harte gegund! We gaan er vanuit dat het weertype hier tijdelijk is.
  3. Jeannet:
    2 mei 2024
    Wat een mooie foto van die kangoeroe spiegelend in de plas water, prachtig!

Jouw reactie