Zeven tijdzones verder

1 februari 2024 - Singapore, Singapore

SINGAPORE - We zijn zeven uur kwijt maar om 5.45 uur is het aan ons niet te merken, nog niet. De vlucht van Singapore Airlines was meer dan comfortabel en het vliegtuig was voorzien van alles wat je maar wilt; op vlieghoogte met een glas champagne, daar zijn we van. Maar het doorkruisen van zeven tijdszones moeten we toch een keertje voelen, zou je zeggen.

Het was een raar moment hoor, toen de deur in Arnhem dicht werd getrokken. Pas in juni steken we de sleutel weer in het slot en zo lang zijn we nog nooit van huis geweest. Dat vereiste geen halve maatregelen; koelkast helemaal leeg en uit, alle stekkers uit het stopcontact, twee lieve buurvrouwen die een oogje in het zeil houden en twee postmasters in Delft die de post gaan beheren.

VLUCHT 1 Amsterdam Singapore

Relaxte start

We kozen voor een hele relaxte start met een overnachting voor vertrek in het Sheraton op Schiphol en we werden gelijk lid van de Sheraton Club, waar de hapjes en drankjes gratis waren. Hoe meer we innamen, hoe gemakkelijker de eerste snelheidsboete die op godbetert dag 1 in Delft binnenkwam, financieel kon worden verteerd. De doorstuurservice van PostNL werkt dus. Yippie.

Changi Airport

Stad vol tegenstellingen

Op donderdag stegen we met Singapore Airlines op om 10.25 uur en na 11,5 uur landden we op 2 februari om 05.10 uur lokale tijd in Singapore. De taxi zoefde naar de wijk Bugis, nu een hip winkelgebied, maar eerder het domein van gays, travestieten, transen en betaalde liefde.

Vanuit de taxi kregen we een eerste indruk van Singapore, een jungle van hoge gebouwen, die glimmen en rijkdom uitstralen. Maar toen we de taxi uitstapten, riep de muezzin luid en indringend de moslims op tot gebed. Die tegenstelling 'modern-traditioneel' gaan we denk ik nog wel meer zien.

Slapen!

Maar dat alles gaat op dit moment helemaal aan ons voorbij.

We checken in in het Village Hotel Bugis en we duiken nagenoeg gelijk het bedje in. We willen even wat bijslapen; een paar uurtjes maar, zodat we de belangrijkste klus van vandaag kunnen klaren: opblijven tot vanavond zodat we in het goede ritme komen.
Een verfrissende douche en het tumult van deze stad moeten zorgen voor de benodigde adrenaline.

Gaat allemaal lukken, wij kunnen dat.

Denken we.

Morgen meer....

1. Lenie rottger:
    2 februari 2024
    Heel veel plezier samen. En mooie herinderingen maken met deze mooie reis . Geniet weer van jullie mooie verhalen
  2. Bianca:
    Veel plezier, tot volgende week. We hebben 30 graden besteld voor maandag. 😃
  3. Helga Beck:
    2 februari 2024
    Een mooi begin, behalve die boete dan. Maar die zijn jullie ongetwijfeld snel vergeten. Geniet ze in Singepore, een stad met vele tegenstellingen, maar mooi!
  4. Hein cremers:
    2 februari 2024
    Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad geniet ze
  5. Angela van Bentum:
    2 februari 2024
    Geweldig geschreven, alsof ik een spannend boek aan het lezen ben, kan niet wachten op het nieuwe hoofdstuk!
  6. Babs Rottger:
    2 februari 2024
    Het avontuur is begonnen! Een hele mooie reis. We genieten aan deze kant van de wereld met jullie mee. Liefs Ronald, Babs, en Pleun.
  7. Ron:
    2 februari 2024
    Heel veel plezier, we gaan jullie weer volgen!
  8. Magda Roseboom:
    2 februari 2024
    Wat wens ik jullie veel mooi belevenissen om nooit te vergeten !
    Trouwens goed geschreven heerlijk om te lezen
    Veel liefs Magda
  9. SuSander:
    2 februari 2024
    De eerste stop, lekker genieten daar!
  10. Petra:
    2 februari 2024
    Een goed begin van de lang verwachte reis. Geniet met volle teugen en sla alles op in ‘het laatje’ mooie herinneringen! We kijken uit naar de volgende verhalen.
    Liefs Pé & Pé
  11. Heleen:
    2 februari 2024
    Geniet van jullie mooie reis!!!! Ik heb nu alle tijd om jullie verhalen te volgen! :)
    Ps precies 25 jaar geleden was ik ook in Singapore...zal wel iets veranderd zijn! :)