Ni hao! Kia Ora! G'day! Bulah!

27 januari 2024 - Arnhem, Nederland

ARNHEM - De aftel-app op de Samsung stond serieus ooit op 600+ dagen, wat veel -zo niet alles- zegt over hoe we uitkeken naar deze reis. De app laat nu een mooie '4' zien, wat betekent dat het eindelijk staat te gebeuren. Op 1 februari gaat de reis van ons leven na drie keer uitstel eindelijk van start.

De koffers zijn gepakt en we zijn klaar voor een reis van ruim vier maanden, 127 dagen, door twaalf tijdzones, door vier landen, met 47 accommodaties, 10.000 autokilometers en 47.000 vliegkilometers. Alles is veel-meer-meest aan deze reis.

Na een stopover in Singapore blijven we bijna twee maanden in Nieuw-Zeeland; vanaf Christchurch slingeren we over het Zuiderland naar de ferry naar het Noordereiland. We bereiken uiteindelijk de miljoenenstad Auckland.

Route Nieuw-Zeeland (Christchurch - Auckland)

Vandaar uit vliegen we naar Sydney, waarna er ruim twee maanden Australië volgen.

Na een citytrip in Sydney rijden we door het binnenland en langs de zuid-oostkust naar Melbourne en vervolgens Adelaide.

Route Sydney - Adelaide

Met JetAir vliegen we naar Brisbane, dat het startpunt is voor een reis langs de kust naar het noorden. Eindpunt is de stad Cairns.

Route Brisbane - Cairns

Van Cairns vliegen we via Brisbane naar de internationale luchthaven van Fiji (Nadi); na een tocht op een catamaran komen we aan op het piepkleine eilandje Matamanoa, waar we de reis afsluiten met een week niksen.

Fiji

Een hele onderneming, maar wat hebben we er zin in.

Natuurlijk gaan we weer een blog bijhouden; om de herinneringen voor onszelf vast te leggen maar ook om jullie mee te nemen. Als je dit leest, heb je de weg naar ons gevonden. Welkom en wat leuk dat jullie meevliegen en -rijden!

Lieve mensen, we gaan boarden voor dit grote avontuur!

1. Jose:
    27 januari 2024
    Kan niet wachten...... fijn dat we digitaal mee mogen reizen, succes met de laatste voorbereidingen!
  2. Petra:
    27 januari 2024
    Super! Eindelijk is het zover. We vliegen mee, rijden mee en leven mee. Geniet onwijs veel van deze prachtige reis en kom beiden gezond en wel weer terug! Enjoy
  3. Rianne:
    27 januari 2024
    Wat een avontuur gaat dat weer worden!! Herinneringen maken die jullie nooit gaan vergeten. En wat leuk weer dat ik met jullie mee mag “reizen”.
    Ga er met volle teugen van genieten samen.
    Ik kijk uit naar alle foto’s en verhalen. 😘
  4. F en J:
    Heren,
    Eindelijk is het dan zo ver...
    Jullie reis naar Ver, Verder en Verst....
    Geniet ervan, 127 dagen niet niks, maar elke dag is er een.
    We gaan jullie volgen. Goede reis!
  5. Bianca:
    27 januari 2024
    Leuk, we zien jullie in Christchurch!
  6. Tineke:
    28 januari 2024
    Het is zover, jullie gaan de grote reis beginnen.
    Een avontuur van 4 maanden , ga er super van genieten samen en ook van elkaar natuurlijk.
    Fijn dat wij jullie hier kunnen en mogen volgen .
    Mooie foto,s en blogs , we kijken er naar uit !
    😘🍾Tineke&Raymond
  7. Jeannet:
    28 januari 2024
    Nog een paar dagen en dan start eindelijk jullie langverwachte reis! Wat hebben jullie er lang op moeten wachten. Leuk om jullie te volgen en soms wat herkeningsplaatsen te zien en te lezen. Geniet er volop van!
  8. Hein cremers:
    28 januari 2024
    Wij wensen jullie een hele mooie reis met veel herinneringen voor later
  9. Anke:
    28 januari 2024
    Het heeft even geduurd maar nu gaan jullie eindelijk de reis van jullie leven maken.
    Wat wordt het een super spannend en mooi avontuur zo helemaal aan de andere kant van de wereld.
    Het wordt 4 maanden genieten van andere cultuur en natuur en belevenissen.
    Wens jullie een prachtige reis toe en geniet van al die nieuwe indrukken samen met elkaar. Super leuk dat ik jullie kan volgen en een beetje mee genieten. Kijk uit naar de verhalen en de foto’s. Heel veel plezier boys. 😘
  10. SuSander:
    30 januari 2024
    Eindelijk is het moment dan daar..... jullie geduld is wel enorm op de proef gesteld. Maar des te specialer zal de ervaring worden. Heel veel plezier en we gaan jullie geweldige avontuur volgen!!
  11. Maartje:
    31 januari 2024
    Fijn dat jullie de voorverkenning op het Zuidereiland voor jullie rekening willen nemen. We gaan die logjes met (is dat mogelijk?) nóg meer aandacht lezen. Groetjes aan onze (schoon)broer en schoonzus daar aan de andere kant van de wereld. En laat het ons even weten als ze ‘sucken’ als tourguide 😉
  12. Helga Beck:
    31 januari 2024
    Nu een overstap in Amsterdam en morgen eindelijk boarden voor de 1e vlucht van velen. Mooie dagen in Singapore voor jullie gewenst 😁
  13. Hein cremers:
    Goede reis en vlucht ,
  14. Riet en Winny:
    1 februari 2024
    Hallo boys, this is the moment. Heerlijk vooruitzicht. We kijken weer uit naar jullie mooie verhalen. Het is dan net of we er zelf bij zijn. Heerlijk zoals jullie dat beschrijven. Goede reis en vooral: Have fun.
  15. Ellen:
    1 februari 2024
    Het is jullie zo gegund! Ik heb al genoten van de voorpret. Een hele fijne reis, en ik lees graag mee met jullie avonturen!
  16. Martine:
    2 februari 2024
    Wauw wat een gave reis! Geniet ervan samen!