Wrap-up

19 maart 2024 - Auckland, Nieuw-Zeeland

AUCKLAND - Linksom of rechtsom, maar dit is de allerlaatste dag in Nieuw-Zeeland. We wandelden door de straten van Auckland, keken onze ogen uit (bijvoorbeeld vanuit de hoge SkyTower) maar we beseften, dat dit het slotstuk van onze belevenissen hier is.

En mensen, Auckland is echt de moeite waard. Toegegeven, Nieuw-Zeeland -en dus ook Auckland- kwam vandaag geen zon te kort en dan ziet alles er nog mooier uit, maar toch...

We maakten een mooie lange wandeling uit het boek van Lonely Planet en die voerde ons uiteraard naar en in de SkyTower. De telecommunicatietoren is zeker niet de hoogste ter wereld, daar wordt niet moeilijk over gedaan. Maar! Het is wel ongeveer tien meter hoger dan de Sydney Tower en dat is misschien nog wel meer waard. Deze toren heeft in ieder geval prachtige panoramische uitzichten te bieden; volgens de website kun je op heldere dagen zelfs 80 kilometer ver kijken.

SkyTower by nightSkyTowerSkyTowerSkyTowerEilandjes in de baaiMarina en Harbour Bridge

Na de SkyTower liepen we door de hippe straten en buurten van Auckland (en ze zijn hip en leuk), maar we kwamen ook in het statige Albert Park, met gebouwen en herinneringen aan het Engelse verleden. Uiteindelijk belandden we bij de Princes Wharf en de heel fraai gerenoveerde buurt Wynyard Quarter. Zo doe je dat, van een havengebied iets gezelligs en moois maken met sfeer.

DSC08940City of SailsDSC08969 2DSC08957Skyline Auckland

Onuitwisbaar
Vannacht leveren we onze auto in bij de luchthaven van Auckland en dan vliegen we naar Sydney. Eind van een onvergetelijke reis door Nieuw-Zeeland en ons hoofd zit vol met mooie herinneringen en onuitwisbare indrukken van een land dat even mooi is als het ver weg is van Nederland.

WRAP-UP

Wrap-up

Tijd dus voor een wrap-up: 7 weken gepropt in 2 minuten en 43 seconden. Klik hier!

Oz
Vanaf morgen zitten we in Australië en gaan we er ook hier weer fris tegen aan. We popelen om opnieuw te worden ondergedompeld door een bijzonder land.

Blijf erbij, want het verhaal gaat door.

VLUCHT 3 Auckland Sydney

1. Marcel:
    19 maart 2024
    Veel plezier in Oz, en tot ooit!
  2. Albert en Ronald:
    19 maart 2024
    Heel graag Marcel en Bianca, we hebben genoten van onze ontmoeting in februari!
  3. Helga Beck:
    19 maart 2024
    Dank jullie wel van als jullie mooie verhalen over/uit NZ. T was een ongelooflijk plezier. Nu staan jullie vast al op Australische grond. Heel veel plezier tijdens de tweede helft van jullie fantastische vakantie! Lieve groet uit NL.
  4. Jose:
    19 maart 2024
    Ozzie ozzie oi oi oi, veel plezier in Sydney. En wat een mooie afsluiter in N.Z. Heb genoten van jullie reisverslag.
    Heel graag blijf ik er bij om jullie volgende avonturen te lezen. Safe travells.💋
  5. Petra:
    19 maart 2024
    Fantastisch. Wat een reis, wat een prachtige verhalen en wat een mooie foto's. En...er komt nog meer!
    Is er nog ruimte in jullie geheugen? Wel Australië ook goed opslaan hoor ;-)
  6. Magda Roseboom:
    Goede reis !
    Mooie foto s
  7. Anke:
    20 maart 2024
    Wat hebben jullie een prachtige reis gemaakt in N-Z. Vond het filmpje ook super mooi.
    Nu op naar een nieuw avontuur in Australië.
    Heel veel plezier de komende weken in een weer heel ander land.
    Ga jullie zeker volgen en “meereizen “ met de verhalen en de foto’s. 😘🙋🏻‍♀️

Jouw reactie