Via vogels naar de spa

29 april 2024 - Lamington National Park, Australië

LAMINGTON NATIONAL PARK - Met het schrijven van een blog wil je een zo'n getrouw mogelijk beeld scheppen van de reis en het land. En als je op de 'publiceer'-knop drukt, vorm je een beeld dat zeker 24 uur voor de lezers de waarheid is.

Ook al is die 5 minuten na publicatie al weer achterhaald. Gisteren spraken we over een miezerige regen, maar hoe weinig wisten wij wat er zou komen.

Dit lijkt op een aankondiging van een bui van Bijbelse proporties en zo erg was het ook weer niet, maar het ging er -zoals Ernemmers zeggen- 'goed op'.

Zo goed dat in het excursiecentrum van O'Reilly's het bord op de balie kwam te staan waarmee wandelaars gewaarschuwd werden voor gevaarlijke wandelomstandigheden. We hadden gisteren al een voorproefje gehad kwa gladheid dus wij gingen het gevaar niet opzoeken.
Daarbij, de sauna en het bubbelbad en de koude plungepool waren een te grote verleiding en zo werd dit eigenlijk vooral een 'spa-dag'; we hadden weinig nodig om hier aan toe te geven.

Birdwalk
Wel stonden we om 6.45 uur klaar voor een birdwalk. Een Amerikaans meisje leidde ons over een boardwalk en raakte in alle staten toen ze afging op de zang van het mannetje van de Whipbird; in het Nederlands wordt dit de Zwartkopzwiepfluiter genoemd (moet ik onthouden voor Wordfeud). De mannetjesroep wordt altijd beantwoord op een vaste manier door het vrouwtje. Je hoort dat de hele dag, maar voor het eerst zág onze gids ook beiden. Haar enthousiasme was aanstekelijk.

LogrunnerWhipbirdYellow RobinJapans Duizendknoop (ook hier)

We beloofden gisteren foto's, maar de oogst viel zwaar tegen. Het was een donker oerwoud en de vogels die we zagen, waren onrustig en verplaatsten zich met de snelheid van een kogel.

Wat nog wel bijzonder was, was de korte wandeling door de boomtoppen, via hoge stellages en hangbruggen. Bijzonder om een deel daarvan te doen, maar de hoogtevrees stuurde me terug.

Treetop Walk

Morgen gaan we dit geweldige gebied verlaten; kruipend en slingerend het gebied uit en dan via Brisbane op weg naar de Sunshine Coast.

33 Canungra - Boreen Point

Degenen die ons kennen zullen van hun stoel vallen, maar we gaan vanaf morgen vier dagen min of meer kamperen.

Dit land heeft zich ooit losgemaakt van andere continenten, het heeft de meest bizarre dieren en planten ontwikkeld en -een vergelijkbare ontwikkeling- gaat ons in een tent krijgen.

1. Marcel:
    Kamperen? Wat? 😄
  2. Magda Roseboom:
    29 april 2024
    Ai krampperen bedoelen jullie denk ik !
    Nou misschien verrassend effect met al jullie avonturen .
    Kijk nu al uit na jullie verslag .
  3. Marije:
    29 april 2024
    Kamperen Ronald! Ik ben zooo benieuwd hoe dat gaat bevallen. Ik kijk nu al uit naar het volgende verslag!
  4. Petra:
    29 april 2024
    Haha kamperen. Het gaat zo goed bevallen dat jullie hierna niet anders meer willen. En dan als liftend door Europa als backpacker :-) :-)
  5. Jose:
    29 april 2024
    Whaaaaahhhaaaa⛺️, ik kijk uit naar de verslagen.....
  6. Jeannet:
    29 april 2024
    Spannend kamperen! Haha dacht dat Albert dit nooit zou gaan doen. Of gaan jullie soms in zo’n luxe glamping tent? Ben benieuwd

Jouw reactie