Meet Joey!

30 april 2024 - Boreen Point, Australië

BOREEN POINT - Kampeerders moeten ons toch maar eens uitleggen hoe ze dat nou precies doen. We zien sommigen wandelen met een flinke rugzak, dat wel. Maar hoe ze nou precies een WC, een douche en een ventilator wegstoppen is ons een raadsel. Onze tent op Habitat Noosa is van al deze gemakken voorzien (lijkt ons ook meer dan normaal) en heeft vrij uitzicht op de vrije natuur. Dit gaat zelfs ons lukken.

Tent

Dit wordt weer een verhaal over dieren, maar mag het even?!

Pademelons
Gisteravond keken we nog uit op de heuvels van Lamington National Park, en plotseling zagen we van alles bewegen en voorbij huppen. Dat waren zeker geen kangoeroes en wallabies (die hebben de pest aan regen), dat moesten pademelons zijn, de kleinste telg van de kangoeroefamilie.

Pademelon

Ze komen zeker niet zo vaak voor als de gewone kangoeroe en zijn ook schuwer. Ze komen alleen voor op Tasmanië, Oost-Australië en twee eilandengroepen ten oosten van Papoea Nieuw-Guinea. En gisteren, in het schemer kwamen er zeker 15 uit de bossen. De foto is niet al te best, maar het geeft een leuk idee.

Kamelen en honden
We reden vandaag de heuvels af en kwamen relatief snel op de M1 die ons voorbij Brisbane voer. Boreen Point (waar Habitat dichtbij ligt) heeft geen winkels en dus stopten we in het plaatsje Pomona voor de boodschappen bij de IGA. In Australië mogen supermarkten geen alcohol verkopen maar er is altijd wel een slijterij in de buurt. Meestal gaan we dan naar de BWS (Beer, WIne, Spirits), Liquorland of naar een particuliere bottleshop.

In Pomana moesten we zijn bij de slijterij van de keten Thirsty Camel (dorstige kameel). De dame hoorde aan het accent dat we Nederlands waren en even later spraken we over het Australische slang en soms ongehoord rauwe taalgebruik. Dikke pret en ze was meer dan bereid om ons enkele tips mee te geven. Zo adviseerde ze ons in het verkeer niet alleen het F-woord te gebruiken naar iemand, maar daarna in gebaar een staart op te tillen, de middelvinger in horizontale positie te brengen en er aan toe te voegen: 'and your dog'.

Kangoeroes
Een half uurtje later zaten we voor onze tent met vrij uitzicht en de kangoeroes zijn hier prominente medebewoners.

JoeyJoeyJoeyMa en JoeyOnze tent

Beste mensen, meet Joey en zijn leeftijdgenootjes!

Soms liggen de kleine 'roo's' in het gras en in het zonnetje, maar nog vaker zitten ze in de buidel bij ma. Je blijft fotograferen.

Uil
En zo zitten we midden in de wildernis, met allerhande vogels (zoals de kookaburra). Maar de hoofdprijs was toch de uil, die het allemaal met een strenge wijze blik bekeek.

KookaburraTuinhoningeterAustralische GrielWithalsreigerFrogmouth Owl (Uilnachtzwaluw)

En dan horen we nu al verschillende geluiden van dieren en vogels die we nog niets eens zien. Wordt vannacht helemaal een feest.

Wat is kamperen toch leuk!

20240430_165353

1. F en J:
    30 april 2024
    Wouw, zo wil ik ook kamperen en dan in zo'n Artis Zoo omgeving.
    Zet er maar een bedje bij, ik kom eraan.....
  2. Magda Roseboom:
    30 april 2024
    Nou dit was toch wel lux mannen zo n tent helemaal opgetuigd en klaar , en wat geweldig al die mooie dieren Woh
  3. Marcel:
    Dat. Is. Geen. Tent.
    Nope.
    😄
  4. Tineke:
    30 april 2024
    Ik bespeur hier iets van glamping !
    Maar whatever , met zoveel natuur en beestenboel om je heen maakt het niet uit , al zou je onder de sterrenhemel op een thermarestje liggen. Geweldig heren , wat super mooi daar !!
  5. Jeannet:
    1 mei 2024
    Haha kamperen is iets anders, maar wat een top plek!! Zo zou ik wel altijd willen kamperen in zo’n mooie omgeving! geweldig, boffers, wat een beesten allemaal, dat schattige kleintje in die buidel 🥰
  6. Maartje:
    2 mei 2024
    Kamperen met een wc, douche en ventilator is een eitje. Dat noemen ze een camper 😉😜

Jouw reactie