Booyong

28 april 2024 - Lamington National Park, Australië

LAMINGTON NATIONAL PARK - Aan het eind van een walking-track zat een man uit Brisbane en hij is één van de vele Brisbanites die in het weekend er op uittrekken en naar Lamington komen. We spraken vijf minuten met hem maar hij was zeer openhartig, dwars door de Australische tongval heen. ZIjn wandelschoenen gaan deze twee dagen mee, evenals vijf-zes flessen wijn, bubbles en whiskey. Ja, hij houdt van wandelen en heeft er vandaag al weer 4k (vier kilometer) opzitten. Zijn vrouw niet; die is een sprei aan het breien voor de kleinkinderen. Maar hun gezamenlijke passie draait om het glas.

De ene bezoeker van O'Reilly is de andere niet, feit is dat dit een retreat is voor veel stadsmensen die even wat anders willen. Het kon slechter.

Ons uitzicht verveelt nog steeds niet. Gisteravond was de zon volop in gevecht met de wolken en dat leverde spectaculaire kleuren aan de horizon op. Vanochtend moest de zon het opnemen tegen de regen en dat leidde tot een scherp afgetekende regenboog.

RegenbooghZonsondergang

Vandaag gingen de wandelschoenen weer aan, want in een regenwoud zit je niet, daar loop je doorheen. Eerst maakten we een makkelijke vlakke wandeling naar de Pythons Rock, van waaruit je een schitterend uitzicht hebt op het dal en de Morans Falls. Maar de weg er naar toe, was indrukwekkend. Op de achtergrond had de liervogel (Lyrebird) het hoogste woord en ja, die vogels wil je toch echt voor de camera krijgen. De kleuren zijn niet oogverblindend maar de staart zet hij soms op zoals een pauw doet. Morgen doen we een vogelsafari; niet omdat wij van die vogelaars zijn, maar het zit nou eenmaal in het pakket. In de promotie worden klanten lekker gemaakt met juist deze liervogel. Bereid je morgen dus maar voor op veel vogelpics.

De enige vogels die we vandaag trouwens zagen in overvloed, zijn parkieten en papegaaien. Voor ons is het bijzonder, maar ze vliegen hier evenveel rond als meeuwen rond de Scheveningse visafslag.

GeeloorhoningeterGroenstuitvliegenvangerAustralische KoningparkietAustralische Koningparkiet

De tweede wandeling gingen we langs en dwars door enkele mooie booyongbomen, waarvan de dikke stammen soms heel grillig zijn gevormd. Naast dat we een zeer wiebelige hangbrug over moesten en een beekje moesten oversteken via twee losse planken, leverde dit ons aardig wat geklauter en geglibber op, want het is permanent vochtig en dus glad hier; niet dat het klettert, maar er is soms een hele fijne miezer, die ons en de paden nat maakten.

Wishing TreeBooyong TreeLamington NPBooyong TreeBooyong TreeBooyong TreePython RockMorans FallPython RockHangbrug

Lekker dagje zo, die eindigde in de sauna en de hottub.

Daarna terug naar ons terras. Terug naar het uitzicht. Zoals gezegd: die verveelt niet.

Python Rock

1. Hein cremers:
    28 april 2024
    Prachtige foto’s
  2. Magda Roseboom:
    28 april 2024
    Kleurrijke vogels en en schitterende bomen mooi hoor !
  3. Jeannet:
    1 mei 2024