The Shearers Quarters

1 maart 2024 - Blenheim, Nieuw-Zeeland

BLENHEIM - Het zwembad van Saint Leonard's Vineyard Cottage is koel, de bedjes heerlijk en de rust en de zon vormen een echte weldaad. We gaan niet zeggen dat de vakantie eindelijk is begonnen, maar dit is wel heel prettig.

10 Mārahau - Blenheim

The Fancy Cow. Stoneleigh. Wairau River. Framingham. The Whare Ra. Cloudy Bay. Zo maar wat namen die we langs de kant van de weg zagen staan. Allemaal in combinatie met het woord 'estate'. Er was geen ontkennen en ontkomen aan: we zijn de wijngaard van Nieuw-Zeeland ingereden. We zijn in Marlborough.

Schapen
We gaan er morgen meer over vertellen, maar de wijn is zichtbaar en voelbaar in ons huis op Saint Leonard's Vineyards; wijnranken vanaf onze veranda zover de ogen kunnen zien. Het huis heet The Shearer Quarter, wat een verwijzing is naar de officiële functie van dit terrein. Het is een schapenboerderij en dit huisje van ons zou dan het verblijf van de schapenscheerder zijn.

The Shearers QuartersSaint Leonards Vineyard CottagesSaint Leonards Vineyard CottagesSaint Leonards Vineyard Cottages

Zitten we echt wel goed, vroegen we ons af toen we de oprijlaan opreden en hartelijk werden ontvangen door Natashya, die samen met haar man Jonathan dit bedrijf runnen. Het ontbreekt ons hier aan helemaal niets en als we het nodig vinden kunnen we ook het fruit (mandarijnen, walnoten) uit de bomen plukken. Nou willen we nog een fles gin kapot smijten dus de limoenen zijn niet veilig. Maar dat zwembad.....

Bochten
De rit van Abel Tasman naar Blenheim was overzichtelijk en goed te doen. Over het algemeen waren het redelijk rechte wegen, maar door de heuvels van Hira Forest waren er toch weer haarspeldbochten.

We reden nog door de stad Nelson om te zien of het centrum de moeite waard is, maar ja in een stad zonder echt klassiek hart is het centrum moeilijk te traceren. We reden daarom door en uiteindelijk vonden we onze flat white in het gehucht Rai Valley.

Tonnen
Kort daarna nog een stop bij Pelorus Bridge. Deze plek werd als fimlocatie gebruikt voor de scene in The Hobbit waarin de dwergen en Bilbo Baling ontsnappen uit de grotten van elvenkoning Thandruil met behulp van de tonnen, drijvend op de rivier terwijl er verwoede gevechten moesten worden geleverd met de Orks.  Zoek op YouTube maar even naar de scene, maar ingewijden weten dat je dan niet op enkele tientallen dode orks moet kijken.

Albert zette zijn beste beentje voor en vroeg nog welke scenes bij de rivier zijn opgenomen. Maar na vijf woorden (toen het woord 'dwerg' viel) was de aandacht al weer weg.

Pelorus Bridgepelorus

Hij -maar ook ik- wilde maar 1 ding: naar Blenheim, naar onze cottage en vooral: naar dat heerlijke zwembad.

Saint Leonards Vineyard Cottages

1. Marcel:
    1 maart 2024
    Proost! ;-)
  2. Magda Roseboom:
    1 maart 2024
    Lekker hoor wijntje zwembad en zon !
    En dan mooie indrukwekkende omgeving
    Mooiiii

Jouw reactie