Relaxed aan het Wakatipu meer

17 februari 2024 - Frankton, Nieuw-Zeeland

QUEENSTOWN - In Earnslaw Park, aan de Marine Parade en op Queenstown Bay Beach hing een uitermate kalm en tevreden sfeertje. Op het gras van het park lagen jongeren en ouderen en luisterden naar muzikanten. 'Don't dream it's over', één van de allergrootste hits van Nieuw-Zeelandse bodem (Crowded House) werd gespeeld en het lome ritme paste prima.

05 Te Anau - Queenstown

Ons avontuur heeft zich 180 kilometer verplaatst naar Queenstown en dat was even wennen. Zo maar in een stad(je) met 29.000 inwoners, een lange rij auto's, wachten op het moment dat we door mogen.

Earnslaw ParkMarine ParadeMarine ParadeFergburger

Queenstown ligt op het noordpuntje van het Wakatipumeer en The Remarkables (een bekend skigebied) liggen hier om de hoek. Queenstown is hip, Queenstown is the place to be. Grote sterren als Shania Twain en Sam Neill hebben een huis in Queenstown en als er een Vuitton-shop te vinden is, dan weet je hoe laat het is.

Fergburger
En toch... het is een gezellige plek en of het nou met de zaterdag te maken heeft of het lekkere weer, iedereen liep hier met een vrolijk gezicht rond en genoot van de streetfood uit alle delen van de wereld.

Of van de Fergburger. Dit is een hamburgerrestaurant die in Queenstown is gestart en door een Amerikaanse journalist van de New York Times werd uitgeroepen tot de allerbeste van de wereld. Lonely Planet, Tripadvisor en CNN namen dit over en dus is het dringen geblazen. En zo zie je de hele dag een lange rij wachtenden in de Shotoverstreet en kwamen sterren als Justin Bieber, Orlando Bloom en Ed Sheeran naar Fergburger.

Mooie rit
Het was een zachte landing hier in Queenstown na een mooie rit vanaf Te Anau, met een koffiestop in Five Rivers en langs het Wakatipumeer. We hebben Queenstown verkend en gezien waar mensen zoal wonen, morgen eens zien of hier wat te beleven is.

Wakatipu meer166Eens kijken wat er te doen is

1. Bianca:
    17 februari 2024
    Laat ergens op een geheime plek een bericht achter. We zijn er met pasen weer. 😀
  2. F en J:
    17 februari 2024
    Queenstown: je kunt er paragliden (doen!) en bungy jumpen (niet doen!). Of heerlijk relaxen aan het meer.
  3. Helga Beck:
    17 februari 2024
    Heerlijk genieten van deze 'grote' en gezellige stad. Wellicht nog even shoppen:))?
    Jullie zijn al 2 weken onderweg en iedere dag is het vast en zeker genieten! Nog vele weken te gaan en nog meer moois komt er op jullie pad.
  4. Magda Roseboom:
    17 februari 2024
    Nooit geweten zo leer ik continu van jullie reisverslagen !
    Mooi 👍
  5. Bart:
    17 februari 2024
    En, was de Hamburger echt de moeite waard?
  6. Albert en Ronald:
    17 februari 2024
    @Bart geen enkele hamburger is een half uur wachten waard 😀

Jouw reactie