De lusthof in Lakes Entrance

1 april 2024 - Lakes Entrance, Australië

LAKES ENTRANCE - Na het zuur komt het zoet. Na regen komt zonneschijn. Na een dal ga je omhoog.

En van dat soort dingen.

Het floephotel in Thredbo verlieten we in alle vroegte. In de eerste plaats omdat we een lange route voor de boeg hadden, maar ook omdat we het kippenhok, het rotmatras en alles wat dit hotel tot een soort van strafkamp maakt, konden verlaten.

En hé! Zie ons nu even zitten. The Fish Pen Cottage op het terrein van Waverly Cottages bij Lakes Entrance is een echt lusthof.

We zijn in de staat Victoria aangekomen, de staat die gisteren al werd gegeseld door heftige regenval en enorme windstoten met alle overstromingen vandien.

20240401_161543

Vooral Melbourne kwam aan de beurt en deze hoofdstad is er nog niet. Ook voor vandaag en morgen zijn er weerswaarschuwingen uitgegaan en hoewel Lakes Entrance niet in het oog van de storm zit, gaan we er waarschijnlijk vannacht en morgenochtend een staart van meekrijgen. We zien het wel.

Fishpen CottageDSC09747Fishpen CottageFishpen Cottage

Hulplijn
We kwamen in ieder geval in volle zon en met een lekkere temperatuur aan en dat rechtvaardigde een plons in het heerlijke zwembad.

We hebben gisteren nog wel even gechat met Max van GoWay, de Australische reisorganisatie die met raad en daad klaarstaat voor het geval 'dat'. Gaat het weer nog roet in het eten gooien, vroegen we. De antwoorden kwamen snel en waren volledig. Fijn gevoel, dat er iemand klaar staat. En het antwoord was: nee, gewoon lekker gaan rijden.  En nu we toch bezig waren kwam ook het advies om niet de korte weg naar Lakes Entrance te nemen, maar een omweg via de Monaro Highway. De korte weg (de Barry Road) wordt inderdaad alleen aanbevolen in het geval je een 4WD en een ervaren rijder bent. Nou.... nee en nee. En dus werd het  de omweg (ruim een uur extra), maar dat was weer geen straf.

Princess Highway
Na 80 kilometer door de binnenlanden te hebben gereden naar onze flat white in Bombala (soms door laaghangende bewolking, afgewisseld met de mooiste vergezichten), pakten we de Monara Highway en reden we bij het eind van deze weg (Cann River) de Princess Highway op naar Lakes Entrance. Die Highway kenden we nog wel van Jervis Bay. De weg verbindt Sydney met Melbourne en Adelaide (bijna 2000 kilometer).

22 Thredbo - Lakes Entrance

Maar dat zijn namen voor later, nu Lakes Entrance. Lekker relaxen, op pad en heel misschien wel de eerste koala's zien. Niet aanraken en aaien natuurlijk, want een collega die een vergelijkbare reis maakte reageerde pittig op mijn vraag waar je koala's vast kunt houden. "Dat ga jij natuurlijk niet doen".

Ok!

1. Nadine:
    1 april 2024
    Haha, fijn dat die woorden van deze collega ook zijn blijven hangen 😉 hoop dat jullie ze zien en dat er gauw weer kaiserwetter aan komt. Geniet nog elke dag mee van deze verhalen hoor! Have fun!
  2. Magda Roseboom:
    1 april 2024
    Zo weer een lekker stekkie !!
  3. Jose:
    1 april 2024
    De groeten aan de pelikanen...

Jouw reactie