Luchtdoop boven Banks Peninsula

6 februari 2024 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

CHRISTCHURCH - Het is dag 2 in Nieuw-Zeeland en meteen al schrijven we de eerste mooie herinneringen bij in ons geheugen. Een heerlijke dag met Marcel en Bianca, waarbij we Christchurch en het nabijgelegen Banks Peninsula van boven bekeken en zij vertelden over hun overtocht naar Nieuw-Zeeland en het leven in het land.

Marcel en Bianca zijn enkele jaren naar Nieuw-Zeeland verhuisd om het leven buiten Nederland te proeven en als je dat toch doet, waarom dan niet gelijk naar Nieuw-Zeeland...? Ze wonen nu in een prachtig huis in Pegasus (ongeveer 20 kilometer ten noorden van Christchurch) en het welkom was meer dan hartelijk.

Ready set goOp 1400 feet

Het eerste letterlijke hoogtepunt was de vlucht in een Piper over Pegasus en Banks Peninsula (met plaatsen als Lyttleton en het door de Franse geschiedenis gedomineerde dorpje Akaroa).

Vliegen is niet een kwestie van instappen en wegwezen. Veiligheid voor alles en daarom doorliep piloot Marcel de checklists nauwgezet. Daarna werd er over het grasveld op de airstrip aan de Ashley River naar de startbaan getaxied en stegen we op. Even later zagen we het fantastisch mooie landschap onder ons voorbij glijden. Het schiereiland is een schitterend gebied met minifjorden met mooi water en rood gekleurde heuvels.

AkaroaBanks PeninsulaChristchurch

Een volgende highlight was de tocht met de gondel naar de top van de heuvel die uitkijkt op Christchurch; vandaar zie je pas hoe ontzettend uitgestrekt de stad met 350.000 inwoners is en hoe vlak het gebied is.

Gondola ChristchurchGondola Summit

We landden met ons vieren op de Oxford Terrace aan de Avon River in hartje Christchurch: lekkere cocktails op een mooi terras en lekker eten in een modern Aziatisch restaurant.

Restaurant Zodiac

Een onvergetelijke dag om door een ringetje te halen: dank jullie wel Bianca en Marcel! We hebben genoten!
Dag 2 en dan dit al in the pocket: wat kan dit nog overtreffen, vragen we ons af.

Morgen gaat de tour door Nieuw-Zeeland beginnen met een tocht naar Lake Tekapo.

1. Bianca:
    6 februari 2024
    Bedankt voor de superleuke dag vandaag en veel plezier met jullie rondreis door Aotearoa!
  2. Rianne:
    6 februari 2024
    Wat gaaf jongens! Een beter begin van de rondreis is er niet.
    Ziet er spectaculair uit. Wat een belevenissen!
    Benieuwd wat hier op volgt. Veel plezier en geniet!!!
  3. Petra:
    Wow. Fantastisch! 🤩
  4. Magda Roseboom:
    Prachtig 😍
  5. Jose:
    Geweldig!🤩
  6. Jose:
    6 februari 2024
    Een super mooie dag dag op Waitangi day!
  7. SuSander:
    6 februari 2024
    Wat een begin..... prachtige beelden zeg, wowww.
  8. Heidi:
    6 februari 2024
    Wat een geweldig mooi begin van jullie reis in Nieuw-Zeeland hebben jullie zeg!
    Zo leuk om jullie te volgen met daarbij geweldige verhalen waar ik van mag meegenieten!
    Ben benieuwd naar meer fantastische beelden en jullie ervaringen. Groetjes en liefs
  9. Jeannette Brethouwer:
    6 februari 2024
    Héél gaaf! Thomas (zoon van Liesbeth) woont en werkt sinds een jaar in Wellington, ook erg naar zijn zin in Nieuw Zeeland! Veel plezier daar verder!
  10. Babs Rottger:
    6 februari 2024
    Wat een avontuur zeg! Echt heel gaaf.
  11. Maartje:
    6 februari 2024
    Te leuk om ome Marcel en tante Bianca te zien met oom Ronald en oom Albert! Die kabelbaan staat ook op onze lijst deze zomer. Verder nog geen cjib enveloppen binnen 😉
  12. Wanda:
    6 februari 2024
    Het begin van het avontuur is begonnen!
    Geweldige verhalen,2 dagen daar en al zoveel belevenissen!
    Dit gaat weer een prachtig boekwerk worden en ik geniet intens mee!
  13. Riet en Winny:
    6 februari 2024
    Zo, wat een leuke verhalen zeg. Iedere keer word je weer meegezogen in jullie avonturen. En wat maken jullie een hoop mee zeg. Maar ja, ze zeggen: een goede voorbereiding is het halve werk. En die voorbereiding, laat dat maar aan jullie over. En daar hebben jullie nu profijt van. Ik zou zeggen. Genieten maar. Groetjes🙋‍♀️😘
  14. Tineke:
    6 februari 2024
    Wauw, wat een spektakel , gaaf hoor vanuit de Piper dit mooie land te mogen zien. Pakken ze jullie niet meer af .
    Veel plezier en ook groeten van Kaatje
  15. Gerdine van Reen:
    7 februari 2024
    Wat heerlijk om jullie avonturen aan de andere kant van deze aardbol mee te kunnen beleven! Ronald en Albert, veel plezier op deze gave droomreis! Een warme (maar winters witte) groet vanuit Zweden van Jacco en Gerdine
  16. Rianne:
    8 februari 2024
    Daar zijn de klompenpaden niks bij inderdaad. Wat een geweldige natuur. Supermooi! Jammer van alle toeristen inderdaad. Die kom je op het Rosandepad niet tegen🤣
  17. Jeannet:
    8 februari 2024
    Wauw wat bijzonder om de stad al zo geweldig vanuit de lucht te mogen zien. Prachtig!