Het lekkerste voor het laatst

13 februari 2024 - Kaka Point, Nieuw-Zeeland

KĀKĀ POINT - Verhalen over en met dieren doen het goed in het nieuws. Eens even kijken of dat ook voor reisblogs geldt. De afgelopen dagen publiceerden we veel foto's met dieren en dat was te zien in de statistieken. Eens kijken wat de gevolgen zijn van een blog zonder, want sorry mensen, vandaag beperkt het zich tot vergezichten en wat meeuwen.

The Catlins is -als je het op de kaart van Nieuw-Zeeland plaatst- maar een klein gebied, maar man o man, wat hebben we veel kilometers gemaakt. Onze aanpak was om eerst te rijden naar verstgelegen punt om vervolgens via tussenstops terug te rijden naar onze accomodatie.

Bij Florence Hill Lookout kregen we een prachtig uitzicht opgediend.

Florence Hill Lookout

Curio Bay
En dus was het anderhalf uur rijden geblazen naar Curio Bay. Dolfijnen, zeeleeuwen, pinguins... ze komen daar allemaal voor.

Alleen niet op het moment dat wij er waren, maar het uitzicht over de zee die woest neerklettert op de rotsen was al mooi genoeg.
Wat we niet wisten dat vandaag enkele jongeren in Kākā Point zouden aankomen die al roeiend waren vertrokken vanaf Curio Bay voor de actie Rowing for Life (rowingforlife.nz). Sportieve lui roeien de longen uit hun lijf om de strijd tegen kanker te steunen. Op 10 februari vertrok deze ploeg uit Bluff en vandaag voeren ze door de eilandjes van Nugget Point naar onze voordeur.

Curio Bay

McLean Falls
Volgende halte was McLean Falls. Gisteren zeiden we nog dat we later zouden bekijken of er nog mooiere watervallen zouden zijn als de Purakaunui, die we gisteren bezochten.

Yup.

Deze.

McLeans FallMcLeans FallMcLeans Falls

Jacks Blowhole
We reden door naar Jack's Bay en dan vooral Jack's Blowhole. Deze ietwat beduimelde naam staat voor een 55 meter diep gat in de grond dat via een 200-meter lange gang met de zee is verbonden. Als de zee wild en woest is, knalt het water naar boven. De zee was vandaag rustig, maar de diepte en het kolkende water waren evengoed indrukwekkend.

Jacks BayJacks Blowhole

Nugget Point
Tenslotte maakten we de dag af op Nugget Point. In de verte kunnen we vanaf ons terras met een Australische bubbels in de hand de vuurtoren zien. Het werd het hoogtepunt van vandaag. Een mooie wandeling langs kliffen naar de vuurtoren en daarna werden we getrakteerd op een geweldig uitzicht op rotspartijen in het woeste water.

Nugget PointNugget Point

En in de verte kwamen de roeiers aan, die met het hart op de goede plek op weg waren naar Kākā Point.

Rowing for Life bij Nugget Point

Morgen gaan we een uitgebreide toer maken naar onze volgende halte: Te Anau in het Fiordland.

Australische bubbels

1. Babs Rottger:
    13 februari 2024
    Wat een gave beelden! Echt fantastisch wat jullie iedere dag tegen komen!
  2. Magda Roseboom:
    13 februari 2024
    Geen dieren maar wel prachtige beelden
    En mooie selfie
  3. Petra:
    Geweldig 🤩
    Wat moet je er meer over zeggen?
  4. Hein cremers:
    Prachtige foto,s
  5. Vera:
    Wat ontzettend mooi!
  6. Lenie rottger:
    13 februari 2024
    Weer een mooi verhaal met mooie foto s
  7. Angela van Bentum:
    13 februari 2024
    Heerlijk om zo weer terug te zijn in Nzl,bij ieder verhaal en foto denk ik , oh ja daar ben ik ook geweest! Echt genieten, en boeiend geschreven!
  8. Lenie rottger:
    21 februari 2024
    Prachtig wat leuk om jullie verhalen te lezen

Jouw reactie