Incasseren

30 maart 2024 - Kosciuszko National Park, Australië

THREDBO - Kort stukkie vandaag mensen. Hoe langer het stukje, hoe langer de tijd dat ik de laptop moeten openklappen, en daar is in deze kamer echt geen ruimte voor.

We zijn in Thredbo in de Snowy Mountains. Het is paaszaterdag en dit wintersportdorp is overladen met bikers, wandelaars en vooral auto's. We moeten even incasseren.

Thredbo is het centrum van Kosciuszko National Park en bij binnenkomst mag je 17 dollar per dag neerleggen. In ruil daarvoor krijg je toegang en permissie om gebruik te maken van parkeerplaatsen als die niet bezet zijn.

21 Canberra - Thredbo

De mevrouw van het hotel verwacht vandaag zeker tien kamers en is fully booked maar is in geen velden of wegen te vinden toen we aankwamen. Dat er geen parkeerplaatsen zijn is overduidelijk niet haar probleem; ze wijst wat plekken aan op de kaart en verder mogen we het lekker zelf uitzoeken. Uiteindelijk vonden we een plek aan de andere kant van het dorp, dat een hoog après-ski karakter heeft. Heel fijn ja...
Tel daarbij op dat de kamer erg klein is, de WiFi van krantenpapier is en ontbijt, tsja we zien wel. Als er voldoende mensen zijn en anders niet.

Hotel Denman

Elk hotel, zelfs dit Denman Hotel krijgt haar klanten toch wel en dus dondert het niet of mensen happy zijn of niet.

Incasseren al met al.

Maar we vergeten echt niet dat de rit vanaf Canberra fantastisch mooi was. Uitgebreide vergezichten die de onmetelijkheid van dit land lieten voelen, een leuke stop in Cooma, schitterende wegen en ja, Kosciuszko NP is natuurlijk erg mooi. Mount Kosciuszko is met 2228 meter de hoogste berg van het vasteland van Australië. Morgen gaan we naar boven.

Maar nu even herpakken.

1. Nina:
    31 maart 2024
    Aaah dat is niet fijn aankomen na een lange reis.. gelukkig kunnen jullie wel terug kijken op een hele mooie rit. Hopelijk is het gauw beter!
  2. Magda Roseboom:
    1 april 2024
    Beetje jammer maar jullie hebben het goed herpakt
    Genoten van de rit en wegwezen

Jouw reactie