Hiked it. Liked it.

8 februari 2024 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

LAKE TEKAPO - Met 15 kilometer inclusief 300 hoogtemeters in de benen is het lekker om even te rusten op de hotelkamer. Praten over hoogtepunten en andere superlatieven wordt wat flauw en flets, maar we kunnen er niets anders van maken: de Hooker Valley Track vandaag was een overweldigende ervaring en we hebben het uitgeroepen tot de mooiste wandeling die we ooit hebben gemaakt (sorry Klompenpad-club).

We waren bepaald niet alleen. We zagen het al tijdens de fotostops op de State Highway 80 die langs het prachtige Lake Pukaki voert. De speciale plekken waar gestopt mag worden werden voller en voller en daarom zochten wij ook andere plekken op. Maar op de officiële stops kwamen we telkens de zelfde (vaak Chinese) gezichten tegen.

State Highway 80State Highway 80Hooker Valley Track

Allemaal kwamen ze voor de Hooker Valley Track en het was dan ook topdruk op de White Horse Hill Campsite, waar de route start.

Van alleen wandelen was geen sprake maar het was ook weer niet zo dat je in ganzenpas door het gebied wandelde. Het was een gezellige bonte stoet.

Het moet even mensen. Ja, iedereen is welkom en er is van alles over ons te zeggen. Maar de Chinese toeristen zijn toch wel een slag apart. Tussen het maken van selfies door zetten zij ook wat stappen. Veel zijn ingepakt (van top tot teen) alsof ze door gebied met nucleaire straling lopen. Anderen liepen in complete battledress en het ontbrak er nog maar aan dat ze enkele sherpa's hadden meegenomen alsof we aan de voet van de Mount Everest stonden. Een volgende categorie liep in het nieuwste van het nieuwste kwa mode (Lacoste en andere merkjes) of hadden een kek trackingsuitje aangetrokken. Er is kennelijk geld genoeg in China.

Kea PointHooker LakeHooker LakeHooker Valley Track

De eerste wiebelige hangbrug van drieDe hangbruggen kunnen niet alles hebben

En terug naar waar we voor we kamen. Hooker Valley. Wat een prachtig gebied en wat hadden we vandaag kaiserwetter. Mooie paden, spannende wiebelende hangbruggen en overweldigende natuur. Hoge bergen met gletsjers en grijze gletsjermeren. Na de Hooker Valley wandelden we ook nog even naar Kea Point.

We kwamen op de terugweg een Australische vrouw tegen en die droeg een T-shirt met een tekst die alles zei:

Hiked it. Liked it.

1. Jose:
    Fantastisch!
  2. F en J:
    8 februari 2024
    Oja, dit is NZ op zijn mooist. Super.
  3. Babs Rottger:
    Wauw,wauw echt prachtig!
  4. Petra:
    Rare jongens, die Chinezen 🫣
    Maar wow, wat een mooie tocht!
  5. Magda Roseboom:
    8 februari 2024
    Schitterend daar kunnen klompen paden niet tegenop !
  6. Hein cremers:
    Geweldig
  7. Jeannet:
    8 februari 2024
    Wat een prachtige wandeltocht , wauw!
    Haha dat van de Chinezen herken ik volledig van Tibet pffff🙄
  8. SuSander:
    8 februari 2024
    Op de foto's is er niets van te zien..... de Chinezen ;) Wat een prachtige foto's, geweldig!
  9. Lenie rottger:
    11 februari 2024