Hoe herken je een koala?

12 april 2024 - Apollo Bay, Australië

APOLLO BAY - Als je ziet hoe koala's zich camoufleren, is het een hele kunst om ze te ontdekken. En dus behandelen we vandaag de vraag: hoe herken je een koala?

Antwoord: aan vier banden en twee koplampen.

De weg naar Cape Otway Lighthouse (de C167) staat bekend om de aanwezigheid van een grote kolonie koala's en als het om die dieren gaat, gaan sommige toeristen door roeien en ruiten. Op deze gewone weg worden alle grondbeginselen van behoorlijk verkeersgedrag overboord gekieperd. Auto op de rijbaan stilzetten, als een blinde kip over de weg lopen alsof er geen groter levensdoel is.

En dan presteert iemand het ook nog om te stoppen, het raam te laten zakken en te vragen waar we naar kijken. Het antwoord 'krokodil' was absoluut niet nodig, maar het was eruit voor we er erg in hadden.

KoalaKoala

Een andere mevrouw uit de USA was in extatische opwinding en zei iedereen die ze tegenkwam dat zij de koala had gespot en zo blij was het 'to share him with you'.

En voor jullie denken: maar jullie staan er toch ook tussen...?! Eh ja, touché. Maar wel keurig geparkeerd op een parkeerplaats en een stukje gelopen.

De weg naar de vuurtoren was trouwens al prachtig, maar het gebouw an sich ook. Het is de oudste nog functionerende van Australië en de tweede die ooit op dit continent is gebouwd (in 1848). Maar op het terrein hopte een wallaby rustig rond en dat leidde behoorlijk af.

Cape Otway LighthouseWallabyWallabyCape Otway Lighthouse

Weer een dag voorbij gevlogen. We hebben het namelijk nog niet eens gehad over de wandeling die we vanochtend maakten rond de Elliot Rivier door het regenwoud en naar de woeste golven op Shelly Beach. Dat natuurgeweld wil maar niet vervelen.

En een fijne wandeling verderCrayfish BayShelly BeachShelly BeachElliot River Loop

1. Magda Roseboom:
    12 april 2024
    Mooiiiiiiii🤩
  2. Irene van der Burgt-Monjau:
    12 april 2024
    prachtige foto's en wat een schatjes die koalaas!

Jouw reactie