Come and claim him!

20 februari 2024 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

WANAKA - 'Nou, ik vind het allemaal maar een vaag verhaal'. Albert heeft helemaal niets met de Lord of the Rings, dus toen ik van alles vertelde over de scene die is opgenomen aan de Arrow River bij Arrowtown, zag ik het al aan zijn gezicht; dit verhaal gaat totaal nergens naar toe.

06 Queenstown - Wanaka

En toch, de echte LOTR-nerds kennen de scene uit de Fellowship of the Ring. Arwen, de halfelf brengt de zwaargewonde Frodo naar Rivendel en wordt op de hielen gezeten door de ringgeesten. Zij willen de hobbit hebben en Arwen spreekt verbeten van de andere kant van de rivier de Bruinen (Arrow River dus): 'If you want him, come and claim him'. Zij zweept daarop het water op die de ringgeesten verzuipen. Kijk maar naar de clip en KLIK HIER.

DSC07287ArwenArrow RiverSpeciale tours rond Lord of the Rings

De wandeling langs de rivier was prachtig en een mooie afsluiting van onze stop in Arrowtown. We zijn vandaag verder gereisd naar Wanaka en konden dit oude gouddelvers-stadje niet links laten liggen.

Arrowtown - Chinese SettlementArrowtown

Hartverknettering
We reden over de Crown Range Road en het gehucht Cardrona. Haarspeldbochten, vergezichten (en dus Chinezen die de kans pakten om juist hier een uitgebreide bruidreportage te schieten) en mooie wegen door de dalen. Weer een prachtige scenic route.

Crown Range RoadCrown Range RoadCrown Range Road

We reden langs het oude hotel Cardrona dat tijdens de goudkoorts in Nieuw-Zeeland in 1863 werd geopend. Rond 1890 was de koorts voorbij en ging het meeste van Cardrona plat, behalve dit hotel. Het werd gesloten maar in de jaren '70 van de 20e eeuw werd het weer geopend en zagen ondernemers kansen.

Hotel Cardrona

En terecht, wat het hotel is nog steeds in oude staat en heeft een prachtige tuin. Tel daarbij op de streeploze blauwe lucht, een prachtige omgeving, oude bluesmuziek en een trog vol loaded wedges, zure room, gesmolten kaas en spek (samen zou dat toch goed moeten zijn voor een stevige hartverknettering) en je snapt: we hadden er een heerlijke tijd.

Boom
Daarna werd het tijd voor de tocht naar Wanaka aan het gelijknamige meer. Het kiezelstrand en de grasveldjes liggen vol met mensen die zich te goed deden aan de zon en het water; een lekkere lome zomerse sfeer. Alles klopt, alles netjes en als je gebruikt maakt van de openbare toiletten weet je het zeker: hier is echt alles voor elkaar. Het toilet is schoner dan een operatiekamer, de deur gaat dicht na een druk op de knop en daarna kun je onder het luisteren naar muzak je ding doen.

Lake WanakaLake Wanaka

Verderop zagen we een samenscholing en wij wisten waarvoor dat was. Een wilg in het water, met een prachtig landschap als decor. Ooit kwam deze op Instagram terecht en daarna werd het hele gewone boompje een heel groot ding. Het werd beschreven als 'die boom in Wanaka': That Wanaka Tree. En zo staat dit ook op google.maps en maps.me: #ThatWanakaTree en is het de meest gefotografeerde boom ter wereld.

#ThatWanakaTree

En nou komt nog het allerergste: wij (en vele andere Chinezen en Indiërs) vonden het nog mooi ook.

1. Jose:
    20 februari 2024
    Mooie tocht weer en zo herkenbaar!😍😍
  2. Rianne:
    Prachtig!!!!!
  3. Petra:
    🤩🤩
  4. Magda Roseboom:
    Prachtige beelden !
    Misschien als echte liefde er was gefilmd of married at first sight
    was Albert bij de les gebleven 🤪
  5. Jeannette Brethouwer:
    😍😍
  6. Anke:
    23 februari 2024
    Ik vond het maar een gewoon boompje maar de omgeving is prachtig!!!

Jouw reactie