Beloning na gezwoeg

19 februari 2024 - Frankton, Nieuw-Zeeland

QUEENSTOWN - Gisteren hebben we de machines voor ons laten werken, vandaag gingen we op eigen kracht door. We hadden gewoon zin om te wandelen, ook omdat het weer een beetje hangen en wurgen was.

Queenstown Hill Track

En zo pikten we de Queenstown Hill Track uit het grote aanbod van wandelingen in deze buurt. Met 907 meter kijkt het mooi uit over de stad en het startpunt op Belfast Terrace torent ook al uit boven de rest van Queenstown. Maar het verschil moest toch overbrugd worden. De ene wandelsite heeft het over 500 meter hoogteverschil, de andere stapelt er nog eens 100 boven op. Onze Strava houdt op bij 407 en dat vonden we meer dan genoeg, ook vanwege de regen die dan toch eindelijk ging vallen. Wij noemen het trouwens Queenstown Hill, de Maori's spreken over Te Tapu-nui, berg van intense heiligheid.

We waren in ieder geval blij dat we de top hebben gehaald, nog blijer toen de zon begon te schijnen en er een fantastische regenboog verscheen. Dat is nog eens een beloning.

Queenstown Hill - Basket of DreamsQueenstown HillQueenstown HillQueenstown Hill

De weg
Na een lunch aan de oever van Lake Wakatipu bij Sunshine Bay reden we door naar het plaatsje Glenorchy, de plek voor veel activiteiten in de natuur. Delen van Lord of the Rings en Narnia zijn hier opgenomen en de bekende fotoplekken zijn de werf van Glenorchy en een aantal bomen die in het water staan.

Sunshine Bay

Maar wat Glenorchy vooral de moeite waard maakt is de weg er naartoe en de weg er vandaan. Deze weg is onder meer aangelegd door Tommy Thomson in de jaren '40 en '50 waarmee het plaatsje werd ontsloten voor de buitenwereld, maar het is een echte scenic drive geworden. De uitzichten op het meer zijn prachtig.

GlenorchyGlenorchyGlenorchyBennets Bluff

1. Jose:
    19 februari 2024
    Leuk dat jullie Q'town hill hebben gedaan en naar Glenorchy. Nog in Paradise geweest?
  2. Helga Beck:
    19 februari 2024
    Fantastisch mannen! We blijven genieten van jullie verhalen en foto's. T blijft een feest alle bekende plekken te zien en vooral jullie twee met de grote glimlach op jullie gezichten!
  3. Jeannet:
    19 februari 2024
    Prachtige foto`s, wat een mazzel die regenboog en dan zo mooi op de foto! Wauw. Wij vonden Queenstown en omgeving ook geweldig!
  4. Petra:
    19 februari 2024
    Iedere ochtend de dag starten met jullie mooie verhalen. Erg leuk.
    Je start dan ook met heel veel zin je laptop op ;-)
    Mooie verhalen elke dag en prachtige foto's.
    Dit is genieten met de grootste hoofdletter G en dan ook nog het mooist gekalligrafeerd.
    groetjes, P&P
  5. Magda Roseboom:
    Woh weer prachtig !
    Leuke foto’s van jullie samen
  6. Anke:
    23 februari 2024
    Wat een prachtige omgeving. Mooie regenboog 🌈 erg leuk weer om met jullie mee te reizen.

Jouw reactie