In Australië

26 maart 2024 - Woollamia, Australië

WOOLLOOMIA - En toen zagen we de eerste bordjes aan de kant van de weg: overstekend wild, maar dan wel in de vorm van kangoeroes en wombats. De lichte opwinding was misschien wat kinderlijk, maar toch. We hadden het gevoel echt Australië te zijn ingereden. Sydney is de grote stad, de Blue Mountains was het natuurgebied net daarbuiten, maar nu zouden we toch dit grote land gaan proeven.

19 Leura - Jervis BayRoadsigns

En zo gingen we op weg maar eigenlijk reden we voor een deel weer Sydney in (de buitenwijken althans). Het was dan ook druk op de M-wegen, maar na -pak hem beet- anderhalf uur rijden, lieten we de stad achter ons.
Mooi moment voor een flat white; er zijn niet veel tentjes aan de kant van de snelwegen, maar als er één staat, dan is het ook een forse, zoals de Pheasants Nest. Een brandschone mall met diverse koffie- en eettentjes en alles verser dan vers.

Na een half uurtje reden we de secundaire weg op reden we plotseling over het Australische platteland. We maakten een tussenstop en een lekkere wandeling bij Fitzroy Falls, een klein plaatsje in de buurt van -jawel- Kangaroo Valley.

The Great DivideTwin FallsFitzroy FallsFitzroy FallsHaarspeld BanksiaTwin FallsTwin FallsFitzroy FallsDSC09501DSC09498Spinnenwebben bij The Grotto

Ons doel was een cottage in nationaal park Jervis Bay in een plaats met de illustere naam Woollamia; de naam komt uit de taal van de oorspronkelijke bewoners van Australië, de aboriginals. Het betekent zoiets als 'uitkijk'.
Het is een durp met ongeveer 500 zielen dus we dachten er goed aan te doen om bij de dichtstbijzijnde Woolworth inkopen te doen en dus reden we naar het naburige Vincentia. Ook niet echt groot (3300 inwoners) maar met een winkelcentrum waar je 'u' tegen zegt, inclusief ..... de Aldi.

Bay and Bush - Blenheim Beach Cottage

En zo zitten we hier, in 'onze' tuin van Blenheim Beach Cottage. Een paradijs met een prachtig huis, met alle luxe die je kunt bedenken.

Zoals gebruikelijk neemt Albert de informatiemap er wèl bij. We zitten vlakbij een nationaal park en dus kunnen we -vooral na schemertijd- bezoek krijgen van de kangoeroe, de uil, kikkers, de bandicoot (klein buideldier), de buidelrat, de wombat, vogels (waaronder de adelaar), hagedissen, spinnen en slangen.

We keken elkaar even snel aan, helden als we zijn.
Albert vervolgde. 'Probeert u deze niet aan te raken, te vangen of te voeren'.

We zijn in Australië.

Vincentia

1. Babs Rottger:
    26 maart 2024
    Wauw wat ziet het er daar prachtig uit! Nou ben heel benieuwd hoe het jullie vergaat tussen al die bijzondere mooie dieren 😉 Wij genieten in ieder geval van jullie mooie verhalen en prachtige foto's. 😘
  2. Tineke:
    26 maart 2024
    Jullie verhalen en foto’s zeggen genoeg , super mooi en dik genieten daar ! Albert , denk eraan nergens aanzitten , vooral niet aan lieftallige animals daar! 😜😘
  3. Jeannette Brethouwer:
    26 maart 2024
    Wat een schattig huisje middenin de natuur! Ik geniet (bijna) elke ochtend van jullie verhalen en foto's en droom dan nog even weg voordat mijn dag begint.
    Veel plezier met kangoeroes knuffelen 😜
  4. Magda Roseboom:
    26 maart 2024
    Albert en Ronald iedere morgen lees ik jullie reisverslag .
    En keer op keer ben ik onder de indruk wat een mooie wereld het is !
    Wat een genot en wat een ervaring maken jullie mee en dit delen is geweldig !
  5. Hein cremers:
    Het is allemaal geweldig
    Geniet er maaar goed van
  6. Irene van der Burgt-Monjau:
    26 maart 2024
    wat mooi allemaal! Zijn er al veel dieren bij jullie op bezoek geweest? Spannend hoor!

Jouw reactie