Arnhems meisje

8 april 2024 - Melbourne, Australië

MELBOURNE - Weer een nieuwe blik op Melbourne toen we wakker werden en naar buiten keken. Gisteren werd de lucht al steeds blauwer en vanochtend was het nog steeds zo. We hadden al veel gezien van de stad alleen de foto's waren grauw en grijs en dus gingen we vandaag een beetje op herhaling.

Saint Paul's CathedralEureka Tower en Flinders Street StationDe river de YarraEureka TowerSouthgate

Het grote plein in Arnhem heet het Audrey Hepburnplein. De grote filmster is toch een beetje van 'ons', hoewel ze er alleen tijdens de tweede wereldoorlog woonde. Ze is een hele grote en het Ernhemse hart klopte wat sneller toen we een beeltenis van haar zagen op de Southgate (ten zuiden van de rivier de Yarra), met de wolkenkrabbers op de achtergrond.

Audrey HepburnVoor Saint Paul's

Southgate is -net als Darling Harbour in Sydney- een volledig gerenoveerd deel van de stad, waar alles glimt, met restaurants en wolkenkrabbers. En nu we toch aan de andere kant waren, liepen we even door naar de DFO (Direct Factory Outlet).

Morgen verlaten we de start en rijden we naar het schiereiland ten zuiden van Melbourne: Mornington.

1. Magda Roseboom:
    8 april 2024
    Nou prachtige foto s met zo heldere blauwe lucht
  2. Irene van der Burgt-Monjau:
    8 april 2024
    wat is alles toch gigantisch groot en leuk dat jullie toch even aan Arnhem worden herinnerd door onze Audry.
  3. Jeanette:
    9 april 2024
    Prachtige foto,s en heel leuk dat jullie aan je eigen plaats herinnerd worden🤗

Jouw reactie