About last night...

23 maart 2024 - Sydney, Australië

SYDNEY - Een heldere hemel maar met ons hoofd in de wolken. Er was nog een verjaardag die moest worden gevierd en dat is behoorlijk gelukt. Daar zaten we dan, op de 36e verdieping van het Shangri-La Hotel aan de Cumberland Street in The Rocks.

In Blu Bar on 36 zagen we de zon ondergaan en de hemel kleurde rood met de Centrepoint Tower (met 305 meter de hoogste van Sydney) in de hoofdrol. Met de groene signaturecocktail Sunny Sydney Sipper was dat al een moment om niet te vergeten.

De 36e verdieping

Blu Bar on 36ZonsondergangSummer Sydney Sipper

Het hoofdgerecht werd opgediend bij de buren: restaurant Altitude. Een driegangenmenu met bijpassende wijnen met de Harbour Bridge en het Opera House als decor.

Het decor van het dinerZalmKangaroeAustralische kaasplankRestaurant Altitude

Het was een redelijk Australisch menu: kangoeroe, zalm en Australische kazen.
Heb dromen, realiseer ze en maak onvergetelijke herinneringen. Dat is zo ongeveer wel de slotsom van de avond.

Manly
En de dag erop, vandaag, was de laatste in Sydney en we besloten het kalm aan te doen.

Nog een keertje tap-on tap-off en met de Lightrail naar Circular Quay en toen met de langzame ferry naar Manly. Ook daar is een strand en ook daar wordt gesurfd, maar na Bondi hielden we de verwachtingen laag.

Ferry naar ManlyFerry naar ManlyFerry naar Manly

De overtocht is in ieder geval geweldig en het levert weer nieuwe plaatjes en perspectieven van de skyline op. Sorry voor de spam.

ManlyManly Beach

Manly Beach

Manly BeachManly BeachManly BeachManly Beach

Bij aankomst in Manly was duidelijk dat deze voorstad van Sydney alles is en heeft wat Bondi Beach ontbeert. Je loopt vijf minuten over The Corso en dan kom je op het strand. Het plaatsje zelf is leuk, sfeervol en onderhouden en het strand is prachtig en mooi en vol 'blokes and sheilas' die weten hoe je met een surfboard omgaat.

Blue Mountains
Morgen gaan wij bij de luchthaven onze auto ophalen en dat begint onze tocht naar Adelaide. De kortste en rechtstreekse route is ongeveer 1600 kilometer, maar dat worden er natuurlijk duidelijk meer. Hoe dan ook, het begint met een korte rit naar het plaatsje Leura in de Blue Mountains (100 kilometer westwaarts het binnenland in).

Sydney - Adelaide

1. Rianne:
    23 maart 2024
    Wat geweldig allemaal boys. Het ziet er allemaal fantastisch uit. De reis van jullie leven!! Echt super om te lezen en te zien wat jullie meemaken!
  2. Magda Roseboom:
    23 maart 2024
    Nou mooi verjaardagsfeestje! Zag er heerlijk uit .
    En weer heerlijk om te lezen en genieten van de mooie foto s
  3. Gerdine van Reen:
    23 maart 2024
    Wat een gave manier om je verjaardag te vieren 🥳!!! Jullie maken onvergetelijke herinneringen samen! Wist overigens niet dat jullie zó goed konden surfen 😉
  4. Heleen:
    13 april 2024
    Ik loop helemaal achter maar fantastisch om jullie reis zo mee te maken!! Jullie genieten echt!! En voor mij leuk om te zien hoe Sidney in 25 jaar veranderd, prachtige stad!

Jouw reactie