Waarheen...

9 september 2020 - Colmar, Frankrijk

COLMAR - Het regent annuleringen in Dijon en omgeving en wij deden daar driftig aan mee. Eerder deze week hebben we telkens gekeken op de kaart van het ministerie van Buitenlandse Zaken en we durfden de reservering van het hotel in Dijon wel aan. Gisteren waren we sapperdeflap heel blij met de boeking van de pipowagen in Ladoix-Serrigny. En pal daarna kwam het besluit dat voor dit departement code oranje ging gelden en wel per direct. En zo annuleerden wij.

Het hotel in Dijon was snel gecanceld (ook al kostte dat de helft van het bedrag) maar de pipowagen ging minder makkelijk. Veel gechat met de eigenaresse en AirBnb (klantenservice in de USA) maar uiteindelijk kwam het goed. Wel grappig dat als je moet betalen, het bedrag binnen een mum van tijd van de rekening is afgeschreven, maar dat het terugstorten 5 tot 8 dagen kost. Maar goed, het komt goed.

We hebben van de lange rit naar Colmar een leuke dag gemaakt en je zag het landschap veranderen van het glooiende en het platte naar het hogere en de afgetekende heuvels van de Vogezen.

Colmar moet je niet bezoeken 1 dag na Troyes. Gisteren was een spervuur aan oh’s en ah’s en met die herinnering is Colmar een fletse stad.

Maar het hotel was een verademing. Ideaal om uit te vogelen hoe we de rest van de reis gaan invullen. Dat wordt -gezien het voorspelde schitterende weer- lekker relaxen aan een zwembad.

Maar ja, waar staat dat zwembad.,,, In Duitsland of misschien toch hier in de buurt?!