De straten van Syracuse

11 september 2022 - Syracuse, Italië

Een nieuwe dag, een nieuwe kans, een nieuwe stad en een nieuwe stemming. Syracuse staat op het programma en daar waar we misschien een dag te lang in Taormina waren, zijn we zeker een dag te kort in deze stad. Want in 1 klap heeft deze stad ons te pakken.

Dat hadden we niet gedacht toen we in alle vroegte de auto oppikten in de grote parkeergarage bij Taormina en we over de tolweg naar het zuiden reden. Sommige Italianen reden als trutten en weer anderen gingen als maniakken tekeer. Rond 10.30 uur reden we het centrum van Syracuse in (Ortigia). Maps.me voerde ons door kruip-door-sluip-door-straatjes naar de parkeergarage in de Via del Teatro en vanuit de auto zagen we de stad al in haar volle glorie.

Piazza di DuomoDe DomVia ResaliberaPiazza ArchimedeCastello Maniace

Smaakt naar meer
De auto werd door een garagemedewerker in de kleine parkeergarage met nauwlettende precisie in een vak gezet en daarna rolden we onze koffers op de Plaza de Duomo, waar onze kamer zich bevindt (pal naast de Dom). Dat plein van wit marmer en omzoomd met prachtige gebouwen, het was een imponerende start van een mooie wandeling langs pleinen, door leuke straten, met vriendelijke mensen en ongedwongen terrassen en er kan geen andere conclusie zijn dat dit echt een bezoek meer dan waard is. Het smaakte naar meer

De marktPonte UmbertinoVia Largap

Contine Verga

Prijsvraag
Tenslotte nog een foto, die bewijst dat de camera van Ronald uitstekend werkt. Maar ja, hoe is deze genomen? Degenen met het goede antwoord krijgen een eervolle vermelding morgen.

Ra ra ..

1. Frank:
    11 september 2022
    Foto: via de zij spiegel genomen
  2. Tineke:
    Met de zelfontspanner
  3. Anke:
    11 september 2022
    Ik gok ook via spiegel auto.
  4. Petra:
    12 september 2022
    vanuit een rollercoaster, die net een looping wilde maken....
    (ik denk dat ik win ;-)