Een stranddagje op zijn Italiaans

13 september 2022 - Scicli, Italië

Na een intensieve week streken we vandaag neer in Sampieri, ongeveer acht kilometer van Scicli. We reden de betaalde parkeerplaats op en eigenlijk wisten we al meteen dat we 1 van de weinigen zouden zijn die keurig op de daarvoor bestemde plekken zouden gaan parkeren en ook nog zouden gaan betalen. De andere badgasten (vooral die uit Italië) zouden de plekken gaan bezetten die vooral verboden waren en daardoor gratis. En ja hoor, bij vertrek zagen we dat we dat goed hebben aangevoeld.

Strand bij Sampieri

We kwamen in zo’n typische ligbatterij terecht maar we lagen wel eerste klas. De mevrouw (niet echt goedlachs) presenteerde de rekening voor het setje van twee bedjes en een parasol van 23 euro en bij het geven van het bonnetje zei ze in het gebrekkige Engels ‘ask my collegue’.

Welke collega? Wat moeten we vragen? En mevrouw trok zo’n typisch Italiaans gezicht dat we vaker tegen zijn gekomen (versterkt door het schouderophalen) en dat zoveel betekent als ‘interesseert mij toch niet jo’. We gaan en willen er niet aan wennen.

Maar goed, het was een heerlijk dagje. Zonnetje, temperatuur okee, lekker windje, mooi uitzicht en lekker plonswater. En vooral dat blijft hangen.

Morgen maken we een lange rit naar het westen: Agrigento.

1. Anke:
    14 september 2022
    Inderdaad. Rustige zee maar druk strand. Maar geniet ervan boys !! 🌞Hier is nu geen zon meer. 😩
  2. Jose:
    14 september 2022