De blauwe zee

7 september 2022 - Cefalù, Italië

Spitsuur in Palermo. De Via Roma in Palermo was druk, zeer druk en de bus van Prestia e Comande  die de binnenstad van Palermo met de luchthaven verzorgt, kroop de stad uit en met een vertraging van een half uur op een officiële reistijd van drie kwartier stapten we uit.

We gaan nog niet naar huis, nog lang niet. Maar we hadden geen zin om zelf te rijden in het drukke Palermo en dus hadden we hier de auto besproken bij SIcily by Car. We hadden het gereserveerd via een bedrijf op internet en de prijs was -zo bleek aan de balie- duidelijk minder inclusief dan gedacht. En zo stapten we met een beurse beurs in de Fiat 500 XL (een duidelijke grotere wagen dan geboekt, dat dan weer wel).

Fiat 500 XL

En zo maakten we onze eerste kilometers naar Cefalu, een kustplaatsje dat niet heel opzienbarend is, druk is met badgasten, maar een lekker hotel heeft om de grote tocht naar Toarmina morgen een beetje te ‘breken’. De hitte was niet anders, de zon was even fel, maar het is duidelijk kalmer dan Palermo. Een mooi begin van de Giro di Sicilia.

CefaluCefaluCefaluCefalu