Aangeboden: gratis kamer

13 mei 2024 - Magnetic Island, Australië

NELLY BAY - We beschikken op dit moment over twee woonkamers, vier slaapkamers, drie badkamers, drie balkons (waarvan één met ligbed) en twee keukens. Voor de snelle beslissers: tot 15 mei is er gratis ruimte in het resort Peppers on Blue op Magnetic Island. Je hoeft alleen maar de vliegtickets naar Cairns of Brisbane te boeken en te zorgen dat je als de duvel zo snel die paar honderd kilometer naar hier overbrugt.

'Kijk, dat lukt ons dan weer wel'. Dat waren de laatste woorden van gisteren, die gingen over het regelen van een grotere kamer toen bleek dat de geboekte niet voldeed. Wat waren we trots op onszelf, nou nou nou. Hoe weinig wisten wij van wat er nog ging komen in dit vier-sterren-hotel.

Het hele verhaal begon een paar weken geleden toen we vroegen om een upgrade naar een studio met een keuken. We wilden namelijk weer eens zelf gaan koken; altijd uit eten is ook niet leuk. Afijn, we zitten nu in een veel ruimer appartement omdat de studio gewoon niet schoon was en we sloegen aan het koken. In het heetst van de strijd kapte de kookplaat ermee en begon deze onophoudelijk te piepen. Een medewerker van het hotel kwam snel naar ons appartement en moest ook even improviseren.

Peppers on Blue

Het eindigde ermee dat we met onze pannetjes over het park naar een ander appartement konden lopen (met drie slaapkamers, twee badkamers en twee balkons en van boven tot beneden met een uitstraling van een foute woonwagen op het kamp) om daar de boel af te maken, om vervolgens terug te lopen naar ons eigen appartement, alsof we uit de gaarkeuken kwamen. "Als de kookplaat niet gemaakt kan worden, kunnen we zelfs helemaal overhuizen naar dit appartement. Drie slaapkamers meneer!" Eh ja, en we hebben er maar één nodig...

Eind van het liedje is nu dat we blijven zitten waar we zitten en gebruik kunnen maken van dat andere appartement als het nodig is, dat allerlei facturen worden geschrapt, we gratis ontbijt krijgen en voor 100 dollar aan gerechten in het restaurant. Goede deal wel, maar de andere kant is wel, dat we lange tijd bezig moesten zijn met onze kamer en dat leidde af van dit waanzinnig leuke en mooie eiland.

Fort
Niettemin, we maakten in de bloedhitte (tegen de 30 graden) een wandeling van Forts Junction naar het Fort. Deze werd in 1943 gebouwd uit angst voor een Japanse invasie in Australië. Townsville aan de overkant was een belangrijke plek waar veel geallieerden langs reisden op weg naar het front in Zuid-Oost Azië en dat vroeg om bescherming.

Florence BayFortFlorence BayEarleaf Acacia

Nu biedt het een prachtig uitzicht op de baaien en de Koraalzee om het eiland. De wandeling er naartoe is ook bijzonder, al was het alleen al vanwege de twee koala's die in de bomen lagen te luieren.

Koala

KookaburraCommon Eggfly

Het was niet de enige wildlife vandaag, want we keken eerder al bij Geoffry Bay onze ogen uit bij de Rockwallabies. Deze hebben de rotsen hier als hun domein uitgekozen en ze zijn te leuk voor woorden.

RockwallabieRockwallabieRockwallabiesRockwallaby

We sloten onze trip af in het gehuchtje Horseshoe Bay, een geweldig leuk en klein badplaatsje aan de noordkust.

Horseshoe BayGroene vijgvogelHorseshoe Bay

Morgen gaan we weer op pad op dit eiland, samen met één van jullie. Want het aanbod dat we deden is natuurlijk fantastisch maar wel eenmalig. Er zijn ongetwijfeld nu mensen aan het boeken en pakken. We zijn benieuwd!