Op weg naar The Big Bang

14 september 2019 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

DUBAI - Het is voor de derde keer dat we naar de Oost vliegen met Emirates en dus ontstaat er een zekere vertrouwdheid: het internationale gezelschap aan mondain-Arabisch uitgedoste stewardessen en pursers, de voortdurende aanduiding in het vliegtuig in welke hoek je Mekka moet zoeken, de luxe aan boord (hoewel de service wel eens beter is geweest) en de landing op die enorme hub in de grote zandbak op het Arabische schiereiland dat je tegemoet schittert en blinkt. En natuurlijk het per definitie schunnige bedrag dat je op de luchthaven neer mag tellen voor wat dan ook.

We vragen ons af hoeveel maaltijden in India we kunnen betalen van hetzelfde geld, dat we hier bloeden voor een simpele consumptie.

De reis door India begint straks met een big bang.

We starten in Delhi waar ongeveer 22 miljoen mensen door elkaar heen krioelen en daarmee begint het getetter meteen goed.

Maar er is nog een reden dat we niet bepaald zachtkens onze reis in glijden. We landen om 0245 uur (midden in de nacht) in Delhi en met wat geluk zien we ons bedje om ongeveer 5 uur.

De heren worden daarna om 9 uur beneden verwacht voor een kennismaking met deze stad en dit land. Op de voetjes door Old en New Delhi.

Het zien, het horen en het ruiken zal ons vergaan. Maar wat hebben we er een zin in!

1. Wim Krabbenborg:
    14 september 2019
    Pas goed op elkaar en geniet van een fijne reis.
  2. Babs Rottger:
    14 september 2019
    Nou het genieten kan beginnen!
  3. Wulf van de Pol:
    15 september 2019
    Heerlijk!! Totaal andere wereld, geniet!!
  4. Lenie rottger:
    Geniet ervan !
  5. Wanda:
    Wanda
    Fantastisch nieuw avontuur!
    Weer een bijzonder land met een ander cultuur!
    Veel reis plezier!