Net als in de film

17 september 2022 - Trapani, Italië

Het werd een veelkleurig schouwspel in de corso Vittorio Emanuele voor de kathedraal van San Lorenzo. Tutti uit het wereldje van het Italiaanse design mocht zijn bijdrage leveren aan een weelderig huwelijk dat zou gaan plaatsvinden. Een beetje gewaagd bloot hier, een beetje doorzichtig lang daar, een Maserati als bruidswagen, Dolce, Gabbana, Versace en Prada en de kappers van Trapani hebben overuren gedraaid. Maar hoe kan het ook anders, de Maserati versperde de weg van een vuilniswagen van de gemeente Trapani en die zette het op een toeteren.

Je hebt niet veel fantasie nodig om dit een remake te laten zijn van de Godfather. Het is natuurlijk niet netjes om deze mensen in hun feestkleding in de context van de maffia te plaatsen, maar ja, de geest is gewillig.

De bruidegomLa famigliaNog twee gasten

Zeebries
Het was een feestelijk einde van een mooie dag, die ons langs de hoogtepunten van deze ongelooflijk leuke en mooie stad voerde. Het centrum is feitelijk een schiereiland en op elk punt zijn er versterkingen en uitzichtpunten gebouwd om eventuele vijanden van veraf aan te zien komen. Tel daarbij op dat er een heerlijk zeebriesje was en je snapt dat de Torre de Ligny en het Villno Nasi lekkere wandeldoelen waren.

Porta OssunaTorre de LignyTorre de LignyTorre de LignyVillno NasiVillno NasiPorto PeschereggioChiesa San Francesco d’AsissiPalazzo Cavarretta - Palazzo SenatorioChiesa de San AgostinoGranaatappelsChiesa o Collegio dei GesuitiCattedrale di San Lorenzo

En zo kuierden we door de stad langs kerken; een cappuccino hier en een granita daar.

Trapani is top.

1. Jeannet:
    18 september 2022
    haha ik begrijp je connectie naar de maffia, Mooie foto!