India.... echt?!

12 september 2019 - Arnhem, Nederland

We gaan naar India en die aankondiging alleen al lokte reacties uit. Natuurlijk reageerden de meesten enthousiast, maar zeker niet iedereen stond in vuur en vlam.

Sommigen zeiden rechtstreeks dat ze werkelijk niet snapten waar we mee bezig waren. Wat moet je in zo’n goor land, wat vind je er leuk aan? We werden zelfs sterkte gewenst.

Weer anderen bleven beleefd en dan hoorde je: ‘o wat leuk’ of ‘bijzonder’. Maar de blik zei heel wat anders: bezorgdheid over de reis of misschien wel over onze mentale staat gezien de plannen.

En om heel eerlijk te zijn stond India bij ons lange tijd ook niet op de bucketlist. Maar de verhalen van vrienden, in boeken, films en docu’s hebben ons verleid en om doen slaan.

Het wordt geen cultuurschok maar een clash, de smerigheid zal onze eerdere ervaringen misschien overtreffen, het worden weken met een mitrailleurvuur aan impulsen. Maar we gaan vanaf 14 september voor een onvergetelijke ervaring: reizen met auto en chauffeur door Rajasthan en met de nachttrein naar de heilige stad Varanasi. Daarna via enkele binnenlandse vluchten uitblazen aan het strand in Zuid-India.

In beginsel vind je aan het einde van elke dag een verhaaltje over onze belevenissen en enkele foto’s. Dat is geen opgave hoor. Schrijven gaat me makkelijk af en heeft misschien ook wel een therapeutische waarde. Even de mind ordenen in het drukke, warme, rommelige maar o zo mooie en vriendelijke gekkenhuis dat India heet.

Leuk dat je ons volgt.

14 september 2019
    Heel veel plezier samen
  4. Vera:
    14 september 2019
    Ik wens jullie een onvergetelijke, mooie reis!!